post clearfix نوروپاتی یا آسیب عصب | زالو درمانی طب سنتی حجامت
خانه » اخبار پزشکی و سلامت » نوروپاتی یا آسیب عصب

یکی از مهمترین و سریعترین روشهای درمانی که میتواند آسیب اعصاب یا نوروپاتی را بهبود بخشد حجامت و زالو درمانی است استفاده از روش صحیح و به موقع طب سوزنی هم میتواند در پیشبرد درمان نقش به سزایی داشته باشد.

DSC07131تصویر فوق عکس یکی از بیماران مبتلا به نوروپاتی، بی حسی و گزگز انگشتان پاها، کف پاها و دستها به همراه کمردرد بود که بحمدالله به طور کامل بهبود یافت.

یکی از علایم اولیه گزگز و سری انگشتان دستها و پاها است که از دیدگاه طب سنتی تجمع سودا موجب این اختلال در عملکرد اعصاب می شود و بهترین راهکار درمانی زالو درمانی و حجامت خواهد بود.

Neuropathy-Image-Z-CoiL

نوروپاتی چیست؟

نورو به معنای نورون (عصب) و پاتی به معنای (آسیب)‌ است. وقتی به دلایل گوناگون رشته‌های عصبی بدن آسیب می‌بیند. این بیماری، مشکلاتی برای فرد مبتلا به‌وجود می‌آورد و گاهی او را از عرصه اجتماعی دور می‌کند.

تظاهرات بالینی بیماری، در افراد، متفاوت است و همه بیماران علائم مشابه ندارند، زیرا درگیری عصبی در آنها ممکن است، متغیر باشد. به هر حال بیماری باید درمان و علائم متوقف شود. هرگونه غفلت در این زمینه می تواند به ناتوانی منجر شود.

نوروپاتی بیماری اعصاب محیطی است؛ اعصابی که وارد نخاع و مغز شده (شامل خود مغز و ساقه آن است) یا از آنها خارج می شود. اعصابی را که وارد می شود، حسی و آنهایی را که خارج می شود، حرکتی می گوییم. هر کدام از اینها اگر به تنهایی یا باهم صدمه ببینند، می توانند در حس و حرکت بیمار اختلالاتی پدید آورند.

این بیماری به دلایل گوناگون بروز می کند که مهم ترین آنها بیماری های متابولیکی است و سردسته آنها بیماری دیابت نامیده می شود. از بیماری های دیگر می توان به کم کاری تیروئید، بیماری های روماتیسمی، عروقی و کم خونی ها اشاره کرد. برخی ویروس ها نیز می تواند نوروپاتی ایجاد کند.

یکی از این ویروس های خطرناک زوناست. نوع دیگر سندرمی به نام سندرم گیلن باره است. علت این بیماری هنوز بدرستی مشخص نیست، ولی بیشتر بعد از ابتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی آشکار می شود.

در بیماری گیلن باره، سیستم ایمنی به اشتباه به اعصاب بدن حمله و آنها را خراب می کند. البته مواد شیمیایی مانند داروهای شیمی درمانی، بعضی داروهای بیماری سرطان، در بروز این بیماری دخیل است، اما باید گفت با همه امکانات و دانش پزشکی هنوز قادر نیستیم در بعضی موارد بدرستی پاسخ مناسبی برای دلیل بیماری ارائه کنیم.

diabetic_neuropathy_feet-735_350

نشانه های نوروپاتی

علائم بیماری، متفاوت و به درگیری نوع عصب وابسته است. اگر اعصاب حرکتی درگیر شده باشد بیمار دیگر قادر به انجام اعمال حرکتی خود نخواهد بود؛ یعنی قدرت عضلات کاهش می یابد و بیمار در راه رفتن مشکل پیدا می کند یا با دست نمی تواند شیء را بردارد و حتی گاهی نمی تواند دست را حرکت دهد.

اختلال در اعصاب حسی به کاهش حس لمس منجر می شود و بیمار با شکایاتی از قبیل مورمورشدن یا گزگزشدن دست و پا مراجعه می کند و گاه بی حسی آنقدر شدید است که سوختن پا را متوجه نمی شود. این حالت را در بیماران دیابتی زیاد مشاهده می کنیم. اختلال در اعصاب اتونوم یا خود مختار باعث مشکلاتی در عملکرد قلب، مثانه و دستگاه گوارشی خواهد شد.

مشاهدات بالینی پزشک

وقتی بیمار را معاینه می کنیم، قدرت اندام های انتهایی دچار ضعف است و بیمار براحتی نمی تواند انگشت ما را فشار دهد. در این هنگام تستی انجام می دهیم که نشان می دهد رفلکس های رتری کاهش یا از بین رفته است.

در مواردی که اعصاب حسی درگیر است، تست حسی به عمل می آید. یک سوزن را به آرامی روی دست یا پای بیمار فشار می دهیم تا میزان حس او را مشاهده کنیم. در این بیماران واکنشی به تماس جسم نوک تیز دیده نمی شود.

گرفتاری های احشایی

تشخیص این نوع از گرفتاری ها با شرح حال گرفتن از بیماران قابل بررسی است و تست خاصی برای آن وجود ندارد. این بیماران معمولا از یبوست، اسهال، اختلال در بلع، بی اختیاری یا احتباس ادراری، تعریق غیرعادی، احساس پری یا از دست دادن اشتها و نوسانات فشار خون رنج می برند. این اختلالات به دلیل گرفتاری اعصاب خودکار یا اتونوم بدن است.

نوروپاتی کانونی

علائم نوروپاتی کانونی به شکل ناگهانی بروز می کند و ممکن است با کاهش دید، دوبینی، کاهش شنوایی یا بی حسی یکطرفه بروز کند. اگر عصب گرفتار شود به آن مونو نوروپاتی اطلاق می شود و اگر دو یا چند اعصاب گرفتار شود به آن چند نورو پاتی می گویند. در دیابت، بیشتر مواقع درگیری مونو نوروپاتی است و در آن عصب هفت آسیب می بیند.

بیماری پیشرونده است یا متوقف شونده

قضاوت در این باره به نوع درگیری و بیماری وابسته است. در بیماران دیابتی اگر قند کنترل نشود قادر به کنترل بیماری نخواهیم بود و قطعا بیماری پیشرونده خواهد بود.

در این موارد باید عامل بیماری کنترل شود یعنی در فرد دیابتیک، قند کنترل و داروهای کمکی تجویز شود.

ساختمان اعصاب

اعصاب ضخیم، دارای غلافی رویی به نام میلین و رشته ای عصبی به نام آکسون است که زیر میلین قرار دارد. گرفتاری ممکن است مربوط به میلین باشد که خوشبختانه در این موارد برگشت پذیر است؛ اما اگر آکسون گرفتار شود، ممکن است برگشت پذیری، کمی دیرتر و دشوارتر باشد. اتیولوژی بیماری برای پزشکان از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا با اصلاح عامل به وجودآورنده بیماری درمان خواهد شد.

 

 

 

 

Neuropathy is the term used to describe a problem with the nerves, usually the ‘peripheral nerves’ as opposed to the ‘central nervous system’ (the brain and spinal cord).

Neuropathy is seen with a number of different underlying medical conditions. It can also exist without the cause being possible to diagnose, when doctors called it ‘idiopathic

Fast facts on neuropathy

Here are some key points about neuropathy. More detail and supporting information is in the main article.

  • Neuropathy is a complication of a number of different medical conditions and is a common condition.
  • Three types of nerve can be involved; autonomic nerves, motor nerves and sensory nerves.
  • Sometimes single nerves, or nerve sets are affected. Bell’s Palsy is a specific example of a neuropathy of the facial nerve, affecting the muscles and skin of the face.
  • Physical trauma, repetitive injury, infection, metabolic problems and exposure to toxins and some drugs can all lead to neuropathy.
  • Most cases of neuropathy are found in people who have diabetes. 2,3
  • With neuropathy as a complication of diabetes, up to 50% of people affected may be completely without symptoms. 4,5
  • Testing for neuropathy is a routine part of diabetes care.
  • While neuropathy can’t really be treated, the underlying causes can be targeted. 2,6
  • For toxic causes, removing exposure to a toxin, or stopping a culprit drug, can halt further nerve damage.

Dr kayvan Yaghoobi Iranian Traditional Medicine ITMT IRANIAN TRADITIONAL TREATMENTS leech آموزش طب سنتی و گیاهان دارویی آنزیم های بزاق زالو تهرانپارس زالو توصیه های بعد از زالو درمانی حجامت داروهای گیاهی داروهای گیاهی برای لاغری داروهای گیاهی ضد افسردگی درمان های طب سنتی ایرانی دکتر علی فلاح و دکتر کیوان یعقوبی دکتر کیوان یعقوبی زالو درمانی زالو درمانی+جوش صورت زالو درمانی برای جوش صورت زالو درمانی در ایران زالو درمانی در تهران زالو درمانی واریس زالو درمانی واریکوسل شرق تهران حجامت زالو طب سنتی داروهای گیاهی طب سنتی و داروهای گیاهی طب سنتی و گیاهان دارویی طب سنتی طب سنتی طب سنتی دارو گیاهی طب سنتی و اسلامی طب سنتی و خواص گیاهان دارویی طب سنتی و داروهای گیاهی طب سنتی و دارو گیاهی قانون سینا طب سنتی و درمان افسردگی طب سنتی و درمان نازایی طب سنتی و درمان چاقی طب سنتی و دیابت طب سنتی و ریزش مو طب سنتی و لاغری طب سنتی و کبد چرب طب سوزنی نمایشگاه طب سنتی و گیاهان دارویی کلینیک طب سنتی کیوان یعقوبی یعقوبی

یک دیدگاه

  1. […] هوای آلوده است. اولین نشانه غلظت خون خواب رفتن دستها و گزگز نوک اگشتان دستها است.  بهترین درمان اولیه گزگز نوک انگشتان دستها […]

یک دیدگاه بگزارید


  • خلاصه خدمات کلینیک

    توجه داشته باشید که خدمات بسیار گسترده ای در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی ارائه می شود و می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

     

  • آدرس

    آدرس : تهرانپارس – خ جشنواره – خ زهدی (امین) – خیابان ملکی (مخابرات) – پلاک ۱۳۳
    تلفن تماس: 77346633-021

     

  • شماره تماس

    تلفن تماس: 77346633
    موبایل جهت تماس ضروری : 09392620124
    ساعت کار 17 لغایت – 22

     

  • درخواست وقت قبلی

    برای رزرو وقت قبلی کافیست فرم را از آدرس زیر کامل کنید، پاسخ توسط ایمیل و یا پیامک اطلاع رسانی خواهد شد رزرو وقت قبلی