post clearfix ماه حزیران بهترین اوقات حجامت | زالو درمانی طب سنتی حجامت
خانه » اخبار پزشکی و سلامت » ماه حزیران بهترین اوقات حجامت

بهترین زمان حجامت روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ مطابق با ۷ ماه حزیران و روز چهارشنبه ۶ تیر ماه ۱۳۹۷ مطابق با ۱۴ ماه حزیران خواهد بود.
پرسنل مرکز طب سنتی و حجامت دکتر یعقوبی مطابق سنوات گذشته در خدمت همه عزیزان خواهند بود.

برای مشاهده آدرس کلیک کنید

دانلود تقویم حجامت و بهترین روزهای حجامت سال ۱۳۹۷

مرکز طب سنتی دکتر یعقوبی بهترین مرکز طب سنتی ، طب سوزنی ، حجامت ، زالو درمانی و طب مکمل
ماه حزیران بهترین زمان حجامت

ماه حزیران بهترین زمان حجامت

بسمه تعالی

آغاز سال ۱۳۹۷ شمسی مصادف است با ۱۴۳۹ قمری و ۲۳۲۸ رومی- ماه تشرین اول، اولین ماه رومی که ۳۱ روز است و از ۲۲ مهرماه شمسی شروع میشود. ماههای تشرین دوم ۳۰ روز – کانون اول ۳۱ روز- کانون آخر ۳۱ روز- شباط ۲۸ و آزّار ۳۱ روز( که اولین روز آن برابر ۲۳ اسفند است و آغاز فصل بهار ) – نیسان ۳۰ روز- آیّار ۳۱ روز – حزیران ۳۰ روز ( که از ۲۴ خرداد شروع شده و تا ۲۲ تیر ادامه دارد)- تموز ۳۱ روز – آب ۳۱ روز و ایلول ۳۰ روز. همانطوریکه ملاحظه میشود سال رومی دارای ۷ ماه ۳۱ روز، ۵ ماه ۳۰ روز و یک ماه ۲۸ روز است که مانند سال کبیسه شمسی هر ۴ سال یکبار با اضافه شدن ۵ ساعت و ۴۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه یکبار ۲۹ روز میشود.

فصل بهار زمانی شروع میشود که زمین بدلیل قرار گرفتن در زاویه ای از خورشید شب و روز آن برابر شده و اعتدال بهاری آغاز میشود. در این ایام همه موجودات و مایعات به جنب و جوش می افتند ، در درون بدن انسان نیز اخلاط چهار گانه ( بلغم- دم- صفرا و سودا ) تقویت شده و خون به سمت سطح بدن حرکت میکند. بوعلی سینا فصل بهار را ایامی میداند که در آن بیماریها تهییج و برانگیخته میشوند. ایشان پیشگیری از ابتلای بیماریهای بهاری را خون گیری، فصد و … ذکر میکند. در حقیقت حجامت را بهترین راه برای این منظور میداند. زیرا حجامت سیستم ایمنی را تحریک کرده و شخص را برای مقابله با بیماریها آماده میکند. آشنایی با خصوصیات ماههای رومی و انطباق آن با ماه های شمسی و قمری و نحوه استفاد از آنها می تواند جسم و روح را تا حد زیادی تامین نماید. با استفاده از نکات منسوب به امام رضا ( ع ) در متن رساله ذهبیه که فصل بهار را روح زمانها میدانند و می فرمایند: « ماه آزّار هوای شب و روز پاکیزه و معطر است و زمین سست و نرم میگردد. غلبه بلغم ازبین رفته و خون به هیجان در می آید. در این ماه خوردن مسهل خوب است و خون گرفتن و حجامت مناسب است. برای خون گیری اثر جاذبه ماه بر روی زمین و حالت مدّی که در تمام مایعات از جمله خون انسان پدید می آورد مورد توجه قرار داده و به امر حجامت پرداخت».

رسول گرامی اسلام ( ص ) می فرمایند:« هر کس روز سه شنبه و ” ایام ۱۷، ۱۹ و ۲۱ ماه قمری ” حجامت کند شفای بیماری یکسال او خواهد بود». ( بحار الانوار ج ۵۹ ص ۵۵ )
امام رضا ( ع ) نیز می فرمایند: « شب ۱۲ تا ۱۵ ماه قمری را برای حجامت انتخاب کن که این کار برای بدن تو سلامت آفرین تر است ». ( بحار الانوار ج ۶۲ ص ۳۱۸ )
از حضرت صادق ( علیه السلام ) منقول است : که در هفتم حزیران البته حجامت کن و اگر میسر نشد در چهاردهم انجام بده. در روایتی از امام رضا ( علیه السلام ) : روز هفتم حزیران ( ۳۰ خرداد ) برای حجامت سفارش شده و فرمودند: « در صورت حجامت نکردن در این روز، چهاردهم آن ( ۶ تیر ) حجامت کنید». ( بحار الانوار ج ۶۲ ص ۱۱۷ )
امام جعفر صادق علیه السلام می فرمایند: « روز جمعه هنگام ظهر حجامت نکن، به درستی که، کسی هنگام ظهر جمعه حجامت کند و دچار مشکلی شود کسی جز خود را ملامت نکند ». ( بحار الانوار ج ۶۲ ص ۱۳۰ )
و نیز می فرمایند: « آیه الکرسی را بخوان و هر روز خواستی حجامت کن ». ( بحار الانوار ج ۶۲ ص ۱۱۷)

بدین منظور انتخاب بهترین روزها برای ” حجامت بهاری “ با استفاده از انطباق هر سه سالنامه ماههای رومی، شمسی و قمری و روایات معتبر بهترین ایام برای سال ۹۷ به شرح ذیل اعلام میشود:
– روز چهارشنبه ۹۶/۱۲/۲۳ مطابق با ۲۵ جمادی آخر برابر با ماه آزّار شروع شده و روزهای ۱۵، ۱۷ و ۱۹ فروردین ۹۷ مطابق با ۱۷، ۱۹ و ۲۱ ماه رجب .
– و تکرار این ایام در روزهای ۱۴، ۱۶، ۱۸ و ۲۱ اردیبهشت ۹۷ که مصادف است با ۱۷، ۱۹، ۲۱، و ۲۳ شعبان و نیز ۲۱، ۲۳، ۲۵ و ۲۷ ماه نیسان رومی.
– نیز ۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۱۸ خرداد ۹۷ که همزمان است با ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان و نیز ۲۰، ۲۲، ۲۴ و ۲۶ ماه ایار رومی.
حجامت حزیران ۳۰ خرداد ماه ۹۷ برابر با ۷ حزیران و ۶ تیر ماه ۹۷ برابر با ۱۴ ماه حزیران است.

پرسنل موسسه طب سنتی و حجامت مطابق سنوات گذشته در خدمت همه عزیزان خواهند بود.

تقویم حجامت بهترین روز حجامت سال ۱۳۹۷

تقویم حجامت بهترین روز حجامت سال ۱۳۹۷

 

دانلود تقویم حجامت ایران از سایت دکتر کیوان یعقوبی از لینک زیر

یک دیدگاه بگزارید


  • خلاصه خدمات کلینیک

    توجه داشته باشید که خدمات بسیار گسترده ای در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی ارائه می شود و می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

     

  • آدرس

    آدرس : تهرانپارس – خ جشنواره – خ زهدی (امین) – خیابان ملکی (مخابرات) – پلاک ۱۳۳
    تلفن تماس: 77346633-021

     

  • شماره تماس

    تلفن تماس: 77346633
    موبایل جهت تماس ضروری : 09392620124
    ساعت کار 17 لغایت – 22

     

  • درخواست وقت قبلی

    برای رزرو وقت قبلی کافیست فرم را از آدرس زیر کامل کنید، پاسخ توسط ایمیل و یا پیامک اطلاع رسانی خواهد شد رزرو وقت قبلی