post clearfix درمان بیماری قلبی و گرفتگی قلب و عروق در طب سنتی | زالو درمانی طب سنتی حجامت
خانه » بیماری و درمان » درمان بیماری قلبی و گرفتگی قلب و عروق در طب سنتی
اعلام رضایت بیمار برای درمان گرفتگی قلب و عروق با طب سنتی – ویدئو را در انتهای این مطلب مشاهده بفرمائید/ مرکز تخصصی طب سنتی دکتر کیوان یعقوبی  / جهت رزرو وقت قبلی با شماره های مرکز درمانی طب سنتی تماس بگیرید تلفن ۰۲۱۷۷۳۴۶۶۳۳ موبایل ۰۹۳۹۲۶۲۰۱۲۴

درمان گرفتگی عروق قلبی با طب سنتی

درمان گرفتگی عروق قلبی با طب سنتی

درمان گرفتگی عروق قلبی با طب سنتی

بیماری‌های قلب و عروق طبق تعریف طب سنتی با تعارف و خصوصیات بیماری‌های قلب در طب جدید بسیار متفاوت است . از نظرگاه طب سنتی احساس نشاط و نیرومندی هر فردی با سلامت قلب و عروق او ارتباط مستقیم دارد چون قلب است که موجب نیرومندی بدن فرد می‌شود.

یکی از بهترین روش‌ها در درمان بیماری‌های قلبی تقویت قلب است اما شادی، اندوه و غضب از عمده موارد مؤثر در سلامت و بیماری قلب هستند چرا که شادی باعث تقویت قلب شده و غم، ترس، عصبانیت و خجالت باعث تحلیل نیروی قلب می‌شود.

به همین دلیل بیشترین توجه باید به حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از بروز بیماری باشد و لازم است در صورت بروز بیماری سریعاً برای درمان آن اقدام کرد.

از راه‌های پیشگیری در بروز بیماری‌های قلبی عدم استنشاق بوهای ناخوشایند و در مقابل بوییدن گیاهان و میوه‌های خوش‌بو مثل گل سرخ، شکوفه سیب، بیدمشک، ریحان و گلاب است.

البته در صورتی که بوییدن این عطرها مناسب با مزاج بیمار باشد به تقویت قلب می‌انجامد.

در مقابل، پرهیز از عصبانیت، خشم، اندوه، افکار وسواسی، هیجانات ناگهانی و بیداری طولانی مدت، پرهیز از زیاده‌روی در فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین و رعایت دستورات غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

درمان گرفتگی‎های قلبی

در درمان بیماری‎های قلبی پاکسازی قلب از مواد زائد بهترین راه تقویت قلب است.

تقویت قلب، اصلاح غذا در درمان بیماری‎های قلبی مهم است همچنین شادی موجب تقویت قلب شده و غم، ترس، عصبانیت موجب ضعف قلب می‎شود؛ مصرف گلاب، عرق بیدمشک، رب انار، رب سیب، آب سیب، مربای سیب، مربای “به” مقوی قلب‌ هستند.

در مقالات جدید آمده است که در رژیم غذایی بیماران قلبی کمی زعفران اضافه شود چرا که زعفران غذا را به قلب می‎رساند و این افراد روزی ۳تا ۴ استکان آب کرفس مصرف کنند.

غذاهای کارخانه‎ای، غذاهای غلیظ مانند ماکارونی، سالاد الویه، بادمجان، پیتزا مصرف نکنند همچنین ورزش سبک داشته باشند و از دم کرده علف “مرغ” استفاده کنند.

بادرنجبویه، اسطوخودوس، افسنتین و افتیمون از هرکدام ۲ گرم با لیمو عمانی در قوری دم کرده و مصرف کنند.

مصرف سیاه دانه و عسل مقطع اخلاط غلیظ است؛ البته باید توجه کرد که داروهای شیمیایی را با داروهای گیاهی اختلال دارد و باید داروهای گیاهی با کمی فاصله مصرف کنند.

بیماران قلبی برای داشتن سلامت قلب و عروق شربت جلاب مصرف کنند

شربت جلاب برای بیماران قلبی مفید است به نحوی که یک کیلو شکر را با ۳کیلو گلاب‌روی حرارت ملایم گذاشته تا به قوام برسد و با یک گرم زغفران مخلوط شود و موقع مصرف با آب رقیق کرده و بنوشید.

رژیم سیر و لیمو مقطع اخلاط غلیظ است و مواد سوخته را از بدن خارج می‎کند. تعداد ۳۰ حبه سیر را پوست گرفته همراه با ۵ عدد لیموترش بزرگ یا۱۵ عدد لیمو ترش کوچک که هسته های آنها را خارج کرده اید،در مخلوط کن ریخته شود.

پس از آن که همه محتویات در مخلوط کن له شد؛ ۲ لیتر به آن اضافه کرده و مخلوط کنند روی شعله کم بگذارید تا جوش بیاید. با اولین جوش، شعله را خاموش کرده؛ پس از سرد شدن مخلوط، آن را از صافی رد کنید. مخلوط صاف شده را داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

روزی دو بار و هر بار نصف استکان از عصاره را بعد از غذاهای اصلی مصرف کنند و این عصاره را به مدت سه هفته مصرف شود، احساس جوانی و شادابی بعد از سه هفته بدن احساس می‌شود و افراد به یاد داشته باشند ؛ بعد از مصرف یک دوره سه هفته‌ای، ۸ روز مصرف دارو را قطع شود؛ سپس دومین دوره مصرف سه هفته‌ای را اجرا کنند. به این ترتیب یک دوره درمانی، کامل خواهد شد.

از دیدگاه طب سنتی قلب به دلیل حساسیت و اهمیت مسئولیتی که برعهده دارد بسیاری از بیماری‌هایی که در سایر اعضا اتفاق می‌افتند و حتی بهبود می‌یابند را نمی‌تواند تحمل کند و مواجهه او با بعضی بیماری‌ها با فوت فرد برابری می‌کند.

 

یک دیدگاه بگزارید


  • خلاصه خدمات کلینیک

    توجه داشته باشید که خدمات بسیار گسترده ای در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی ارائه می شود و می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

     

  • آدرس

    آدرس : تهرانپارس – خ جشنواره – خ زهدی (امین) – خیابان ملکی (مخابرات) – پلاک ۱۳۳
    تلفن تماس: 77346633-021

     

  • شماره تماس

    تلفن تماس: 77346633
    موبایل جهت تماس ضروری : 09392620124
    ساعت کار 17 لغایت – 22

     

  • درخواست وقت قبلی

    برای رزرو وقت قبلی کافیست فرم را از آدرس زیر کامل کنید، پاسخ توسط ایمیل و یا پیامک اطلاع رسانی خواهد شد رزرو وقت قبلی