post clearfix توصیه های پس از حجامت, اعمال آداب , مراقبت ها | زالو درمانی طب سنتی حجامت
خانه » بیماری و درمان » توصیه های پس از حجامت, اعمال آداب , مراقبت ها

درمان های طب سنتی ایرانی – توصیه های پس از حجامت:

۱پس از حجامت چه بخوریم, استحمام پس از حجامت, پس از حجامت, توصیه های پس از حجامت, اهدای خون پس از حجامت, آداب پس از حجامت, اعمال پس از حجامت, اقدامات پس از حجامت, مراقبت پس از حجامت, بعد از حجامت چه بخوریم, استحمام بعد حجامت, استحمام بعد از حجامت, توصیه های بعد از حجامت, توصیه های بعد از حجامت, توصیه های قبل و بعد از حجامت, اهدای خون بعد از حجامت, مراقبت بعد از حجامت, مراقبت های بعد از حجامت, مراقبت بعد حجامت, مراقبت های بعد حجامتحتی الامکان تا دوازده ساعت هیچ نوع دخانیاتی (شامل سیگار، قهوه،نوشابه،چای،آدامس و…) مصرف نکنید.

۲- تا ۲۴ ساعت ورزش و کار سنگین نکنید.

۳- تا ۲۴ ساعت ماهی و لبنیات و غذای شور و غذاهای سرد و تند و تیز نخورید.

۴- تا دوازده ساعت از مصرف نمک و ترشیجات پرهیز نمایید.

۵- برای اینکه جای زخم باقی نماند، سه شب متوالی قبل از خواب (به مدت سه دقیقه) قطعه ای پنبه را به شیر آغشته کرده و روی زخم ها بمالید و یا روزی دو مرتبه با لایه ای از ترکیب عسل و شیر موضع را آغشته نمایید.

۶- دوازده ساعت پس از حجامت می توانید استحمام کنید. ( اما موضع حجامت را فقط با آب خالی بشویید و لیف و صابون نزنید.)

۷- نماز خواندن پس از حجامت در صورتی که به روش صحیح انجام شود (طبق فتوای اکثر مراجع تقلید) بلامانع است و نیاز به شستشو و یا حمام نیست.

۸- طی شش ساعت اولیه پس از حجامت خوردن شربت عسل مطلوب است.

۹- پس از حجامت ندرتا ضعف، سردرد، سرگیجه،تپش قلب،گرفتگی عضلات، تهوع، دل درد و برخی ناراحتی های جزئی دیگر ممکن است پیش آید که اغلب پس از یک الی سه روز برطرف می شود در صورتی که این ناراحتی ها نگران کننده و آزار دهنده بود،با پزشک خود تماس بگیریدیا حضوری مراجعه نمایید. ( مصرف شربت عسل و مزه مزه کردن عسل هر ۲ ساعت یک بار در رفع همۀ این موارد بسیار مفید است)

۱۰- اگر تصمیم دارید پس از حجامت برای مدتی از داروهای شیمیایی ، پماد، کرم، قرص و آمپول استفاده نکنید تا تاثیر حجامت به تنهایی روشن شود، این کار باید تنها با اطلاع و هماهنگی پزشک حجامت کننده و طبق برنا مه ریزی او (نه خوسرانه) انجام شود و فقط او می تواند درباره نوع ادامه روش درمان، تصمیم گیری نماید.

۱۱- گاهی حجامت بار اول ممکن است اثر چندانی نداشته باشد یا حتی ندرتا (به طور موقت) برای مدت کوتاهی موجب افزایش برخی از علائم بیماری و درد شود. نگران نشوید با پزشک خود تماس گرفته یا مراجعه کنید تا شما را راهنمایی کند.

۱۲- در دو صورت حجامت تاثیر بسیار مطلوبی خواهد داشت. ۱- تکرار حجامت با زمان بندی مشخص شده توسط پزشک. ۲- دستورات غذایی و نسخه های گیاهی ارائه شده توسط پزشک، کمل رعایت شود. زیرا در غیر این دو صورت اثر حجامت کم خواهد بود.

۱۳- پس از حجامت ۲۴ ساعت مقاربت جنسی ممنوع است.

۱۴- کسانی که در مرتبه اول دچار کاهش فشار خون، سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ، عرق کردن و غیره می شوند، باید بدانند که در دفعات بعدی حجامت این حالت را به این شکل نخواهند داشت و طبق بیان حکمای بزرگ طب سنتی، حجامت برای بدن این گونه افراد بسیار واجب و لازم است.

۱۵- به هیچ وجه نگران بیماری های خونی مثل ایدز و هپاتیت نباشید زیرا تمام وسایل حجامت استریل و یک بار مصرف هستند.

توجه: اگر در هنگام انجام حجامت دچار سرگیجه یا حالت بد دیگری شدید، به پهلوی چپ خوابیده و پاها را در شکمتان جمع کنید.

تا ۳۰ دقیقه پس از حجامت در مطب پزشک حضور داشته باشید و به هیچ وجه رانندگی نکنید.

منبع: حکیم یعقوب زلکی قربان پور+ دیگر کتب طب سنتی

آدرس: تهران پارس- خ جشنواره- خ امین- خ ۲۰ متری مخابرات (ملکی) – پلاک ۱۳۳

تلفن: ۷۷۳۴۶۶۳۳         همراه : ۰۹۳۹۲۶۲۰۱۲۴

یک دیدگاه

  1. […] بدان معنا که درهنگام انجام اقدامات درمانی نظیر بادکش، حجامت و دیگر موارد ذکر شده در جدول بالا درمانگر این فرصت را […]

یک دیدگاه بگزارید


  • خلاصه خدمات کلینیک

    توجه داشته باشید که خدمات بسیار گسترده ای در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی ارائه می شود و می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

     

  • آدرس

    آدرس : تهرانپارس – خ جشنواره – خ زهدی (امین) – خیابان ملکی (مخابرات) – پلاک ۱۳۳
    تلفن تماس: 77346633-021

     

  • شماره تماس

    تلفن تماس: 77346633
    موبایل جهت تماس ضروری : 09392620124
    ساعت کار 17 لغایت – 22

     

  • درخواست وقت قبلی

    برای رزرو وقت قبلی کافیست فرم را از آدرس زیر کامل کنید، پاسخ توسط ایمیل و یا پیامک اطلاع رسانی خواهد شد رزرو وقت قبلی