post clearfix بیماری نقرس چیست؟ علائم بیماری نقرس | زالو درمانی طب سنتی حجامت
خانه » بیماری و درمان » بیماری نقرس چیست؟ علائم بیماری نقرس

درمان های طب سنتی ایرانی – کلینیک تخصصی دکتر کیوان یعقوبی – بیماری نقرس چیست؟ نقرس یکی از انواع بیماری های ورم مفاصل می باشد که با درد همراه است. نقرس در اثر افزایش اسید اوریک در خون به وجود می آید. یکی از عوامل افزایش دهنده ی اسید اوریک، دریافت زیاد مواد غذایی حاوی اسید آمینه ی “پورین” است.
اسید اوریک اضافی موجود در خون به شکل کریستال هایی در مفاصل ته نشین شده و باعث قرمزی، متورم و گرم شدن، درد و التهاب یک یا چند مفصل می گردد که بیشتر در انگشت شست پا، پاشنه پا، قوزک پا، زانو و آرنج ظاهر می شود.
حدود ۹۵ درصد از مردان و ۵ درصد از زنان دچار نقرس می شوند. زنان قبل از یائسگی، جزو گروه درگیر با نقرس می باشند.

 

کلینیک تخصصی دکتر کیوان یعقوبی بیماری نقرس, بیماری نقرس و درمان, بیماری نقرس و علائم آن, بیماری نقرس در طیور, بیماری نقرس, بیماری نقرس pdf, بیماری نقرس کاذب, بیماری نقرس طیور, بیمار نقرس, علائم بیماری نقرس, علائم بیماری نقرس چیست, علائم بیماری نقرس و درمان آن, بیماری نقرس و راه درمان آن

 

عواملی که موجب افزایش اسید اوریک و ایجاد نقرس می شوند:
۱- افزایش تولید اسید اوریک به وسیله بدن
۲- کاهش خروج اسید اوریک توسط کلیه ها
۳- افزایش دریافت غذاهای پورین
۴- بیماری های حاد
۵- ضربه روحی
۶- جراحی
۷- تب
۸- کمبود آب بدن
۹- خوردن بیش از حد شام
۱۰- بعضی از داروها مانند: آسپرین

 

کلینیک تخصصی دکتر کیوان یعقوبی بیماری نقرس, بیماری نقرس و درمان, بیماری نقرس و علائم آن, بیماری نقرس در طیور, بیماری نقرس, بیماری نقرس pdf, بیماری نقرس کاذب, بیماری نقرس طیور, بیمار نقرس, علائم بیماری نقرس, علائم بیماری نقرس چیست, علائم بیماری نقرس و درمان آن, بیماری نقرس و راه درمان آن

 

آیا شما در معرض خطر هستید؟
بعضی مشکلات احتمال بروز نقرس را افزایش می دهند. این مشکلات و بیماری ها شامل: افزایش فشار خون، دیابت نوع ۱ و ۲، کلسترول بالا، مشکلات گوارشی، کاهش توده عضلانی، چاقی، مصرف غذاهای پورین دار، گرسنگی یا کم خواری، بیماری های کلیوی و لوسمی (سرطان خون) و پسوریازیس (نوعی بیماری پوستی) و ناهنجاری در هموگلوبین.

علائم بیماری نقرس
علامت مشخصه این بیماری ورم، قرمزی و درد شدید مفصل شست پاست؛ البته ممکن است این بیماری با ورم و درد مفاصل دیگر مثل مچ پا یا زانو هم خود را نشان دهد ولی حالت اول بسیار شایع تر است.
در صورتی که اسیداوریک زیادی در بدن به مدت مدید وجود داشته باشد حتی ممکن است این بلورها در بافت کلیه رسوب کنند و کل بدنه کلیه را تخریب و بیمار را دچار نارسایی کامل کلیه ها کنند.
در افراد دچار نقرس رسوب بلورهای اسیداوریک در بافت های دیگر بدن مثل زیر پوست بخصوص پوست آرنج و مچ دست به صورت برجستگی دیده می شود که می تواند باعث التهاب بورس مفاصل و درد شود. این برجستگی های زگیل مانند می توانند در لاله گوش هم دیده شوند که علامت خاص نقرس است.

یک دیدگاه بگزارید


  • خلاصه خدمات کلینیک

    توجه داشته باشید که خدمات بسیار گسترده ای در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی ارائه می شود و می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

     

  • آدرس

    آدرس : تهرانپارس – خ جشنواره – خ زهدی (امین) – خیابان ملکی (مخابرات) – پلاک ۱۳۳
    تلفن تماس: 77346633-021

     

  • شماره تماس

    تلفن تماس: 77346633
    موبایل جهت تماس ضروری : 09392620124
    ساعت کار 17 لغایت – 22

     

  • درخواست وقت قبلی

    برای رزرو وقت قبلی کافیست فرم را از آدرس زیر کامل کنید، پاسخ توسط ایمیل و یا پیامک اطلاع رسانی خواهد شد رزرو وقت قبلی