post clearfix ارتباط موهای زائد با ناباروری ! | زالو درمانی طب سنتی حجامت
خانه » اخبار پزشکی و سلامت » ارتباط موهای زائد با ناباروری !

رییس مرکز ناباروری غرب کشور گفت: هشت درصد جمعیت زنان سن باروری، در معرض خطر ابتلا به تخمدان پلی کیستیک قرار دارند. دکتر مرضیه فریمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه سن باروری از ۱۵ تا ۴۵ سالگی است، تصریح کرد: بیماری تخمدان پلی کیستیک دارای علائمی از جمله رشد موهای زائد در چانه و قاعدگی نامنظم است.

موهای زائد چه ارتباطی با ناباروری دارند؟

وی اظهار کرد: مهم‌ترین علت بروز تخمدان پلی کیستیک، اختلال ژنتیک بوده که عوامل محیطی مانند اضافه وزن، افزایش درصد چربی بدن و عامل تغذیه‌ای در تشدید آن موثرند.

فریمانی با تاکید بر اینکه تخمدان پلی کیستیک در همه موارد منجر به ناباروری نمی‌شود، افزود: اگر این بیماری مورد کم توجهی قرار گیرد موجب بروز بیماری‌هایی مانند قند، قلب و عروق و افزایش چربی خون در میانسالی خواهد شد.

رئیس مرکز ناباروری غرب کشور ادامه داد: هر چه سن تشخیص این بیماری پائین‌تر باشد، شانس ابتلای فرد به بیماری‌های شایع در دوران میانسالی کم‌تر خواهد شد.

موهای زائد ناباروری تخمدان پلی کیستیک

موهای زائد ناباروری تخمدان پلی کیستیک

فریمانی با بیان اینکه راه تشخیص بیماری پلی کیستیک از طریق سونوگرافی است، یادآور شد: بیماری تخمدان پلی کیستیک خطرناک نیست، اما جزو معضلات مزمن بوده که نیاز به کنترل دارد.

وی با اشاره به درمان بیماری پلی کیستیک اذعان کرد: به علت اینکه این بیماری به نوعی ژنتیکی بوده، درمان قطعی ندارد، در نتیجه افراد باید به صورت دائم آن را کنترل کنند.

فریمانی در پایان شایع‌ترین دارو برای درمان بیماری پلی‌کیستیک را متفورمین دانست ?

این گفته که درمانی برای این بیماری وجود ندارد جای تامل بسیار دارد و باید بدانیم که در طب سنتی درمانهای بسیاری برای این بیماری وجود دارد. اصلاح رژیم غذایی و ورزش یکی از ساده ترین راهکارها محسوب می شود اما به سادگی میتوان  این بیماری را در طب سنتی برطرف ساخت. بادکشهای منظم و دقیق با روش علمی صحیصح به همراه حجامت میتواند نقش به سزایی در درمان این بیماری ایفا کند.

متاسفانه در زنگی شهری امروزه مهمترین معضل بیماری زا تغذیه نامناسب و اشتباه است که میتواند بنیانگذار بسیاری از بیماریها باشد.

یک دیدگاه

  1. […] و در مردان نابارور ۲۰ تا ۴۰٪ می‌باشد. در کسانی که با ناباروری ثانویه مراجعه می‌نمایند، یعنی قبلاً بچه‌دار شده‌اند […]

یک دیدگاه بگزارید


  • خلاصه خدمات کلینیک

    توجه داشته باشید که خدمات بسیار گسترده ای در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی ارائه می شود و می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

     

  • آدرس

    آدرس : تهرانپارس – خ جشنواره – خ زهدی (امین) – خیابان ملکی (مخابرات) – پلاک ۱۳۳
    تلفن تماس: 77346633-021

     

  • شماره تماس

    تلفن تماس: 77346633
    موبایل جهت تماس ضروری : 09392620124
    ساعت کار 17 لغایت – 22

     

  • درخواست وقت قبلی

    برای رزرو وقت قبلی کافیست فرم را از آدرس زیر کامل کنید، پاسخ توسط ایمیل و یا پیامک اطلاع رسانی خواهد شد رزرو وقت قبلی