post clearfix ویژگی های تخم مرغ سالم چیست؟ | زالو درمانی طب سنتی حجامت
خانه » اخبار پزشکی و سلامت » ویژگی های تخم مرغ سالم چیست؟
تخم مرغ سالم نسبت به تخم مرغ فاسد وزن بیشتری دارد زیرا آب در تخم مرغ فاسد تبخیر شده است و از وزنش کاسته می‌شود.

کارشناس فنی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان بر لزوم افزایش آگاهی مردم از خصوصیات تخم مرغ سالم تاکید کرد و گفت: عدم آگاهی از خصوصیات تخم مرغ سالم و مصرف تخم مرغ فاسد می‌تواند باعث بیماری شود.خبرگزاری ایسنا درباره خصوصیات تخم مرغ سالم نوشت: پوسته خارجی تخم مرغ باید تمیز، عاری از هرگونه آلودگی، ترک خوردگی و شکستگی بوده و پوسته تخم مرغ تازه پس از پخته شده به راحتی جدا نمی‌شود.

خصوصیات زرده و سفیده تخم مرغ سالم

سطح پوسته تخم مرغ تازه وسالم، صاف و شفاف و در تمامی قسمت‌ها یکنواخت است. داشتن سفیده، با ظاهری ابری و غیرشفاف و همچنین زرده کاملاً گرد، کروی و در مرکز تخم مرغ از دیگر خصوصیات تخم مرغ سالم و تازه است.وی تصریح کرد: امروزه بهترین روش برای پی بردن به سالم بودن تخم مرغ، توجه به تاریخ مصرف آنها است و در صورت انقضای تاریخ مصرف یا تغییر و مخدوش بودن مندرجات روی آنها نباید مورد استفاده قرار گیرد و همچنین باید از شرکت‌ها، مغازه‌ها و جاهای معتبر خریداری شود.

وزن تخم مرغ

تخم مرغ سالم نسبت به تخم مرغ فاسد وزن بیشتری دارد زیرا آب در تخم مرغ فاسد تبخیر شده است و از وزنش کاسته می‌شود.

مسوول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان به وضعیت ظاهری تخم مرغ فاسد و کهنه نیز اشاره کرد و گفت: سطح پوسته خارجی تخم مرغ‌های کهنه، کدر و بد رنگ بوده و ضخامت غشای زرده کم شده و زرده خاصیت محکم و ایستادگی خود را از دست می‌دهد و پهن می‌شود و سفیده نیز در زمان فساد به حالت شفاف در می‌آید.

تخم مرغ

تخم مرغ

وی، مخلوط شدن زرده و سفیده و همچنین بوی تعفن محتویات را از دیگر علائم فساد در تخم مرغ برشمرد و تاکید کرد: برخی مغازه‌ها تخم مرغ را در فضای بیرون نگهداری می‌کنند که صحیح نیست زیرا از عمرش کاسته می‌شود بلکه باید حتما در یخچال با برودت ۰ تا ۴ درجه سانتیگراد نگهداری و عرضه شود. به محض آنکه تخم مرغ خریداری می‌شود بهتر است در یخچال نگهداری شود تا زود فاسد نشود.برخی افراد تخم مرغ‌ها را شسته و بعد در یخچال قرار می‌دهند که باز هم این کار مناسب نیست زیرا شستن آنها باعث شکسته شدن و از بین رفتن لایه نازک روی تخم مرغ شده و به راحتی میکروب و آلودگی وارد آن می‌شود بنابراین باید تخم مرغ‌ها را با یک پارچه تمیز کرده و سپس در یخچال قرار داد. توجه به سلامتی تخم مرغ بسیار با اهمیت است زیرا مصرف تخم مرغ فاسد سبب مسمومیت شده و در سالمندان مصرف تخم مرغ فاسد بسیار خطرناک است.

ویژگیها و خصوصیات تخم مرغ سالم

ویژگیها و خصوصیات تخم مرغ سالم

یک دیدگاه بگزارید


  • خلاصه خدمات کلینیک

    توجه داشته باشید که خدمات بسیار گسترده ای در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی ارائه می شود و می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

     

  • آدرس

    آدرس : تهرانپارس – خ جشنواره – خ زهدی (امین) – خیابان ملکی (مخابرات) – پلاک ۱۳۳
    تلفن تماس: 77346633-021

     

  • شماره تماس

    تلفن تماس: 77346633
    موبایل جهت تماس ضروری : 09392620124
    ساعت کار 17 لغایت – 22

     

  • درخواست وقت قبلی

    برای رزرو وقت قبلی کافیست فرم را از آدرس زیر کامل کنید، پاسخ توسط ایمیل و یا پیامک اطلاع رسانی خواهد شد رزرو وقت قبلی