post clearfix مطلبی از هفته نامه طب و اقتصاد | زالو درمانی طب سنتی حجامت
خانه » اطلاعیه » مطلبی از هفته نامه طب و اقتصاد

دستگاه عصبی پیچیده ترین دستگاه بدن انسان است که از شبکه‌ای مشتمل بر ۱۰۰ میلیارد سلول عصبی و ده برابر آن سلولهای بافت گلیال که نقش محافظتی، تغذیه ای و کمک به عملکرد دارند تشکیل شده است. هر سلول عصبی دست کم یک هزار نقطه متقابل با سایر نورون‌ها دارد و این ارتباط‌ها موجب پیچیده شدن دستگاه عصبی می‌شود.

زالو ها در آب زندگی میکنند و از گیاهان متلاشی شده تغذیه می کنند. در حال حاضر مواد موجود در بزاق زالو برای تولید داروهای مختلف من جمله داروهای قلبی عروقی استخراج می شوند. در زمان گذشته نیز از زالو درمانی برای از بین بردن غلظت خون استفاده می شد تا جریان خون به عضو آسیب دیده یا عفونی برسد و از گانگرن جلوگیری کند. زالو درمانی اخیرا به عنوان اقدامی درمانی در اروپا پذیرفته شده است و کشور آلمان تا به حال بیشترین قوانین را در این زمینه وضع نموده است. سازمان بهداشت آلمان روند تصویب آنرا از سال ۲۰۰۵ آغاز نمود و آنرا در سال ۲۰۰۷ منتشر نمود. تحقیقات نشان داده که بزاق زالو محتوی پروتئینها و پپتیدهای با ارزشی است و بعلاوه دارای مولولهای ارگانیک فراوانی نیز است. که در کل ۱۰۰ الی ۲۰۰ ماده میشود. و تنها ساختار تعداد معدودی از این مواد شناسایی شده است. برخی از این مواد دارای اثرات ضد انعقادی و افزایش جریان خون هستند (نظیر هیرودین، مهارگر فاکتور Xa و کالین)، و برخی اثر ترومبولیتیک ( نظیر دستابیلاز)، گشاد کننده عروق ( مثل هیالورونیداز) یا ضد التهاب (نظیر بدلین، اگلین، آنتیستاتین، مهار کننده تریپتاز مشتق از زالو یا LDTI) دارند (مراجعه به جدول ۱).

برای تهیه پوستر میتوانید با کلینیک تما س بگیرید

۰۲۱۷۷۳۴۶۶۳۳

۰۹۳۹۲۶۲۰۱۲۴

333

 

برای تهیه پوستر فوق میتوانید با کلینیک تما س بگیرید

۰۲۱۷۷۳۴۶۶۳۳

۰۹۳۹۲۶۲۰۱۲۴

یک دیدگاه بگزارید


  • خلاصه خدمات کلینیک

    توجه داشته باشید که خدمات بسیار گسترده ای در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی ارائه می شود و می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

     

  • آدرس

    آدرس : تهرانپارس – خ جشنواره – خ زهدی (امین) – خیابان ملکی (مخابرات) – پلاک ۱۳۳
    تلفن تماس: 77346633-021

     

  • شماره تماس

    تلفن تماس: 77346633
    موبایل جهت تماس ضروری : 09392620124
    ساعت کار 17 لغایت – 22

     

  • درخواست وقت قبلی

    برای رزرو وقت قبلی کافیست فرم را از آدرس زیر کامل کنید، پاسخ توسط ایمیل و یا پیامک اطلاع رسانی خواهد شد رزرو وقت قبلی