post clearfix کنترل، تنظیم و درمان فشار خون با طب سنتی | زالو درمانی طب سنتی حجامت
خانه » بیماری و درمان » کنترل، تنظیم و درمان فشار خون با طب سنتی

اعلام رضایت بیمار برای درمان گرفتگی قلب و عروق با طب سنتی – ویدئو را در انتهای این مطلب مشاهده بفرمائید/ مرکز تخصصی طب سنتی دکتر کیوان یعقوبی / جهت رزرو وقت قبلی با شماره های مرکز درمانی طب سنتی تماس بگیرید تلفن ۰۲۱۷۷۳۴۶۶۳۳ موبایل ۰۹۳۹۲۶۲۰۱۲۴

مزاج افراد متفاوت است و شناخت این تفاوت ها در درمان فشارخون بسیار مهم است. با این وجود جوشانده برگ زیتون و تخم کرفس برای کاهش فشار خون توصیه می شود.

بیماری فشارخون علائمی مانند سرخ شدن رنگ صورت، برجستگی عروق و نبض بالا دارد. البته در مزاج های مختلف کمی متفاوت است که در ادامه توضیح داده می شود:

کاهش فشار خون با طب سنتی و گیاهان دارویی

کاهش فشار خون با طب سنتی و گیاهان دارویی

کاهش فشار خون در بلغمی مزاج ها

گاهی نیز فشارخون بالا در افراد بلغمی مزاج متفاوت بروز می کند که رنگ چهره آن ها به سیاهی تمایل دارد، این افراد باید از مصرف ماست، دوغ و سالاد بپرهیزند و از خوراکی های گرم بیشتر استفاده کنند بنابراین مصرف آویشن و سیاهدانه کمک کننده است.

 

کاهش فشار خون در صفراوی مزاج ها

گاهی در برخی افراد که مزاج صفراوی دارند فشارخون به رنگ زرد در چهره نمایان می شود که برای آن ها پرهیز از مصرف غذاهای گرم و ادویه هایی مانند فلفل و زنجبیل و غذاهای چرب و شیرین توصیه می شود.

کاهش فشار خون

* برخی گیاهان برای کاهش فشارخون مفیدند مثلاً برگ های زیتون از فسفر، کلسیم، منیزیم و مواد قندی تشکیل شده که مصرف جوشانده آن برای بیماران مبتلا به فشارخون مناسب است.

* تخم گیاه کرفس نیز برای کاهش فشارخون توصیه می شود چون مقدار زیادی کلسیم دارد و می توان آن را به صورت جوشانده مصرف کرد.

* سنبل الطیب نیز به کاهش فشارخون کمک می کند.

* بهترین دارو برای همگان خوردن مقداری گل بیدمشک است که مسکن خوبی است.

* همچنین، رژیم سیر و آبلیمو که ۳۰ حبه سیر پوست گرفته را با ۵ عدد لیموترش تازه با پوست که چند برش روی پوست آن زده شده است در مخلوط کن ریخته تا خمیر شود. خمیر به دست آمده را با یک لیتر آب روی شعله بسیار کم به جوش رسانده، شعله را خاموش کنید تا سرد شود، سپس آن را صاف کرده و در یخچال نگهداری کنند، صبح ناشتا ۵۰ سی سی یا یک استکان تا ۴۰ روز مصرف شود. هر ۶ ماه تمدید شود که کاهش دهنده فشار خون و باز کننده عروق است.

برخی گیاهان برای کاهش فشارخون مفیدند مثلاً برگ های زیتون از فسفر، کلسیم، منیزیم و مواد قندی تشکیل شده که مصرف جوشانده آن برای بیماران مبتلا به فشارخون مناسب است

* دمکرده چای ترش عصرها و دم کرده گل گاوزبان و لیمو امانی و دمکرده میوه آلبالو و دم کرده زرشک آبگیری، دمکرده میوه نسترن، دم کرده فلوس و خیار چنبر فشار خون را پایین می آورد.

* آش آبغوره برای کاهش فشار خون و همچنین، رفع غلظت خون بسیار مفید است و نیز آش آلو.

* شربت سیر نیز برای کاهش فشار خون بالا مفید است به این ترتیب که دو پیاز سیر را له کرده در یک لیوان آب و ۱۰۰ گرم شکر ریخته و بجوشانید تا به قوام بیاید هر روز ۲ قاشق سوپ خوری از آن مصرف شود.

* دوغ را در ظرفی ریخته و از شب تا صبح در هوای آزاد قرار دهید، روی ظرف را با پارچه نازکی پوشانده تا از ورود گرد و خاک جلوگیری شود، آبی که بالای دوغ جمع شده را برداشته و مصرف کنید.

* شیره فندق نیز پایین آورنده فشار خون است. مصرف ۲ الی ۳ لیوان در روز برای کاهش فشارخون و رفع ناراحتی های گوارشی بسیار مفید و مؤثر واقع می شود. این شیر برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند، بسیار مفید است که به این شکل استفاده می شود: مغز فندق خام ۵۰ گرم، عسل ۳ قاشق غذاخوری و آب سرد ۳ لیوان. پوست فندق ها را گرفته آن ها را به همراه آب و عسل در مخلوط کن ریخته تا به طور کامل مخلوط شود و به صورت شیر در آید.

کاهش افزایش فشار خون بالا پایین با طب سنتی گیاهان دارویی

کاهش افزایش فشار خون بالا پایین با طب سنتی گیاهان دارویی

کاهش سریع فشار خون با طب سنتی

از دیگر راهکارهای کاهش سریع فشار خون با طب سنتی می توان به مالش ساق پاها، بادکش ساق پاها و استفاده از قطره نازیل به صورت زیر زبانی برای درمان اورژانسی فشار خون اشاره کرد. همچنین دو حبه سیر را له کرده ۳ قاشق سوپ خوری روغن زیتون به آن بیفزایید و برای پایین آوردن فشار خون آن را به کف پاها بمالید.

اگر فشارخونی ها احتیاط کنید

کاهش مصرف گوشت قرمز برای مبتلایان به بیماری فشارخون توصیه می شود و در مقابل مصرف خوراکی هایی که دارای سماق و گشنیز هستند مناسب است.
برای کنترل فشار خون از خوردن گوشت قرمز، مواد غذایی چرب، شوریجات، تخم مرغ، غذاهای غلیظ و دیر هضم خودداری کنید. همچنین در خوردن جوانه گندم احتیاط شود و در مواقعی که فشار خون بالاست مصرف جوانه گندم متوقف شود.

 

یک دیدگاه بگزارید


  • خلاصه خدمات کلینیک

    توجه داشته باشید که خدمات بسیار گسترده ای در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی ارائه می شود و می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

     

  • آدرس

    آدرس : تهرانپارس – خ جشنواره – خ زهدی (امین) – خیابان ملکی (مخابرات) – پلاک ۱۳۳
    تلفن تماس: 77346633-021

     

  • شماره تماس

    تلفن تماس: 77346633
    موبایل جهت تماس ضروری : 09392620124
    ساعت کار 17 لغایت – 22

     

  • درخواست وقت قبلی

    برای رزرو وقت قبلی کافیست فرم را از آدرس زیر کامل کنید، پاسخ توسط ایمیل و یا پیامک اطلاع رسانی خواهد شد رزرو وقت قبلی