post clearfix طب سنتی جز تفکیک ناپذیر علوم پزشکی | زالو درمانی طب سنتی حجامت
خانه » اخبار پزشکی و سلامت » طب سنتی جز تفکیک ناپذیر علوم پزشکی

انتقاد وزیر بهداشت از شیادی به نام طب اسلامی

سعید نمکی وزیر بهداشت در یادداشتی در مورد طب مکمل توضیحاتی را ارائه کرد.

خبرگزاری مهر: سعید نمکی وزیر بهداشت در یادداشتی در مورد طب مکمل توضیحاتی را ارائه کرد.

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

«بنام خدا

اخیراً در بعضی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مواردی پیرامون توصیه به مداخلات طب سنتی در درمان بیماری COVID19 مطرح و مورد بررسی و نقد قرار گرفته که لازم دیدم موارد ذیل را به استحضار صاحبنظران حوزه سلامت برسانم.

طب سنتی و مکمل جز تفکیک ناپذیر تاریخ علوم پزشکی جهان

۱- طب سنتی و مکمل جز تفکیک ناپذیر تاریخ علوم پزشکی جهان و دیرینه طب ممالک کهن همچون چین، هند و ایران زمینست و عدم توجه به این گذشته افتخارآمیز و غفلت از مبانی علمی، منطقی و کاربردی آن در شرایطی که طب مدرن در جنبه هائی از بیماری‌های نوپدید و صعب العلاج در جهان نیازمند ورود طب مکمل می‌باشد یقیناً از دست دادن فرصت‌های ارزشمند در تاریخ کشورهاست.

بی تردید در هجمه بی وقفه و درمان ناپذیر ویروس کرونا کشور چین از کلیه ظرفیت‌ها بخصوص گیاهان دارویی و شیوه‌های دیگر طب سنتی و جایگزین نیز در کنار روش‌های مدرن بهره برد که مشاور طب سنتی اینجانب با مکاتبات و مذاکرات با دانشمندان چینی، گزارشی از اثربخشی این روش‌ها ارائه نمود که توصیه شد پزشکان و دانشمندان طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در کنار دیگر متخصصین بالینی و علوم پایه در امور تحقیقاتی بیماری که سرشار از موارد شگفت انگیز جدید بود فعالیت نمایند.

این بدان معنا نیست که:

اولاً: می‌توان تنها استفاده از طب سنتی چنین بیماری پیچیده و پرتلاطمی را بدون بهره گیری از شیوه‌ها و تجارب صاحبنظران پزشکی نوین جهان علاج نمود.

ثانیاً: اگر قرار باشد دانشمندان طب سنتی و مکمل در کنار متخصصین پزشکی مدرن با هم افزائی عالمانه به جبنه¬های تحقیقاتی و درمانی بیماری بپردازند، این عرصه جایگاه شیادان بی سواد و عوامفریبی نیست که با پوشش طب اسلامی و ایرانی سال‌ها بر جان و مال مردم بی‌رحمانه تاخته‌اند و نابخردانه با پایمالی عرصه خرد و دانش پزشکی کشور و حتی به آتش کشیدن مستندات مرجع علمی و بین المللی علوم پزشکی و رفتارهای هنجارشکنانه موجبات وهن دین و علما را فراهم نموده‌اند.

این گروه کم خردتر و رسواتر از آنند که بتوانند حتی در ساده‌ترین شرایط به عرصه آیند چه رسد به اوضاع پیچیده کنونی که دانشمندان و صاحبنظران جهانی معتقدند با عزمی جهانی و تلاش عالمانه شبانه روزی باید به این پدیده از مرحله شناخت و پیشگیری تا مراحل دارو، ساخت واکسن و درمان بیماری در کنار هم بپردازند.

همانا با تاریکی جهل و خرافه نمی‌توان بر ظلمت بیماری نوپدید فائق آمد که بقول حافظ:

صحبت حکام ظلمت شب یلداست

نور ز خورشید جوی بو که برآید

ثالثاً: امروز خدمات دانشمندان و دانش پژوهان رشته‌های مختلف از قبیل طب گیاهی، طب سوزنی، رایحه درمانی، طب فیزیکی و دیگر رشته‌های طب مکمل که از متخصصین برجسته علوم پزشکی جهانند در کنار صاحبنظران طب مدرن دست آورده‌ای اعجاب انگیز و روش‌های مؤثری را در پیشگیری و درمان بیماری‌ها خلق کرده است که در کشور ما نیز ضروریست با استفاده از این ظرفیت و همکاری عالمانه دانشمندان دو حوزه و تمرکز بر تحقیقات و آزمایشات بالینی، فرمولاسیون و ساخت داروهای طبیعی و تدوین پروتکل‌ها و روش‌های درمانی مورد قبول کلیه دانشمندان صاحب نام کشور مدل موفق و حکیمانه ای از هم اقرائی دوعرصه مهم فراهم آید.

بی تردید نزدیکی و هم گرایی عالمانه بین صاحبنظران دو حوزه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می-تواند حفره‌ها و گسست‌هایی که جایگاه رویش و رشد کلاهبرداریست را پر کند و مردم را نیز از شر خناسان عوامفریب برهاند.

ان شا الله»

یک دیدگاه بگزارید


  • خلاصه خدمات کلینیک

    توجه داشته باشید که خدمات بسیار گسترده ای در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی ارائه می شود و می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

     

  • آدرس

    آدرس : تهرانپارس – خ جشنواره – خ زهدی (امین) – خیابان ملکی (مخابرات) – پلاک ۱۳۳
    تلفن تماس: 77346633-021

     

  • شماره تماس

    تلفن تماس: 77346633
    موبایل جهت تماس ضروری : 09392620124
    ساعت کار 17 لغایت – 22

     

  • درخواست وقت قبلی

    برای رزرو وقت قبلی کافیست فرم را از آدرس زیر کامل کنید، پاسخ توسط ایمیل و یا پیامک اطلاع رسانی خواهد شد رزرو وقت قبلی