post clearfix بهترین درمان دیسک کمر | زالو درمانی طب سنتی حجامت
خانه » اخبار پزشکی و سلامت » بهترین درمان دیسک کمر

هر انسان معمولاً ۲۶ مهره در ستون فقرات خود دارد. مهره ها بوسیله صفحات انعطاف پذیری به نام دیسک بین مهره ای از یکدیگر جدا می شوند.

اگر بنا به دلایلی دیسک از قسمت عقبی خود دچار بیرون زدگی یا فتق شود، این قسمت بیرون زده روی نخاع یا رشته های نخاع فشار وارد می کند و سبب بروز درد در ناحیه کمر با انتشار به پاها می شود.
مردم به اصطلاح به این بیماری دیسک کمر می گویند که البته اصطلاح درست آن فتق دیسک کمر یا دیسکوپاتی است. این بیماری، بیماری سیاتیک نیز خوانده می شود.

علت ایجاد فتق دیسک چیست؟ و از نظر پاتولوژی چه اتفاقی می افتد؟
– از حدود ۱۵ سالگی به بعد دیسک بین مهره ای دچار تغییراتی می شود که اجتناب ناپذیر است. این تغییرات به کاهش میزان آب موجود در دیسک و کاهش انعطاف پذیری آن منجر می شود. این تغییرات در برخی افراد زودتر بروز می کند و در برخی دیرتر دیده می شود. در صورت وارد آمدن فشار نامناسب به دیسک فرسوده، قسمت پشتی دیسک دچار فتق یا بیرون زدگی می شود و این بیرون زدگی روی نخاع یا رشته های آن فشار وارد می کند.

مکانهای شایع فتق دیسک در کجا است؟ و بیماران با چه علایم بالینی به شما مراجعه می کنند؟
– فتق دیسک ممکن است در ناحیه گردن، پشت یا کمر ایجاد شود. اگر فتق در ناحیه گردن باشد، بیمار دچار درد در ناحیه گردن و شانه و بازو می شود. اگر فشار روی نخاع زیاد باشد، بیمار علایمی نظیر گزگز و مورمور، بی حسی، سرد یا گرم شدن، احساس ضعف و درد در ناحیه ساعد، کف دست و انگشتان پیدا می کند.
فتق دیسک در ناحیه کمری، سبب بروز درد در ناحیه کمر و باسن و پشت یا جلوی ران می شود. اگر فشار روی رشته های نخاعی زیاد باشد، بیمار از ناحیه زانو به پایین علایمی نظیر درد، بی حسی، گزگز و مورمور، احساس سردی یا گرمی، گرفتگی مکرر عضلانی، ضعف یا لاغر شدن را تجربه می کند، بیماری که دچار دیسک کمری است نمی تواند براحتی خم شود و هنگام خم شدن احساس می کند که رگی در پشت زانویش کشیدگی پیدا می کند. درد بیمار با سرفه زدن تشدید می شود.
گاهی بیماران فقط از وجود گزگز و مور مور یا ضعف یا درد در ناحیه ساق، مچ پا یا انگشتان پای خود شاکی هستند و کمر آنها اصلاً درد ندارد. برای بیشتر این بیماران پذیرش اینکه مشکلات آنها به علت وجود بیماری در ناحیه کمر است، خیلی سخت است.

 ارتباط دیسک با درد پاها

گاهی به دلیل فشاری ناگهانی که به ستون فقرات وارد می شود، دیسک نیز از جای خود خارج شده و باعث اعمال فشار بر ریشه های عصبی که از آن خارج می شود.

فشار دیسک با احساس کمردرد و سوزش در پاها ممکن است  همراه باشد. علاوه بر آن  ممکن است آن احساس درد دیسک کمر با  احساس گزگز و بی حسی در پاها  و درد پا و  ساق یا رانیز همراه باشد.

تاکید می کنم در برخی مواقع فتق دیسک کمر دردی در کمر ایجاد نمی کند ولی دیسک باعث ایجاد درد پا و درد در  ناحیه ساق پا و یا ران فرد شود . بنابراین ممکن است دیسک عامل ایجاد  درد پا و درد در ران و ساق پا  و باسن باشد ولی منشا اولیه درد ، در کمر باشد.

فتق دیسک چه درمانهایی دارد؟
درمان مدرن براساس شدت بیماری فرق می کند. در موارد شدید که بیرون زدگی دیسک بزرگ است و سبب فلج اندامهای تحتانی و یا بی اختیاری در دفع ادرار یا مدفوع می شود، جراحی باید به سرعت انجام شود. در مواردی که با فتق دیسک فلج مختصری ایجاد شده است، اما بتدریج میزان فلج رو به افزایش است نیز باید فوری جراحی صورت بگیرد. در سایر موارد معمولاً به بیمار به مدت یک هفته تا ۱۰ روز استراحت نسبی توصیه می شود.

طی این مدت بیمار باید از نشستن حتی الامکان پرهیز کند و از خم و راست شدن و برداشتن اشیای سنگین یا رانندگی نیز دوری نماید. معمولاً طی این مدت به بیمار داروهای مسکن تجویز می شود. اغلب بیماران طی این مدت ۱۰ روزه، بهبود قابل توجهی پیدا می کنند. می توان بعد از  ۱۰  تا  ۱۴ روز از زمان شروع بیماری، برای بیمار ورزشهای مخصوصی را تجویز نمود که آب درمانی و راه رفتن در آب در قسمت کم عمق استخر می باشد و نیز نرمشهای کششی برای عضلات کمر و شکم نیز مفید است.(دقت کنید این موارد برای درمان دیسک کمر در طب سنتی توصیه نمی شوند)

 بعد از جراحی دیسک کمر

مهمترین مشکل بعد از جراحی عود مجدد درد است ضمن اینکه محدودیتها و مشکلات فراوانی برای بیمار پیش می آورد. منطقی ترین راه انجام تمامی روشهای غیر تهاجمی طب سنتی پیش از عمل جراحی است.  بعد از جراحی باید تا حداقل یک ماه از رانندگی، نشستن به مدت طولانی، بلند کردن اجسام و خم شدن به جلو اجتناب کنید. انجام نرمش های مخصوص برای تقویت عضلات کمر و شکم بعد از جراحی ضروری است وگرنه عارضه ممکن است عود کند. در پنج درصد موارد بعد از جراحی ممکن است علائم پارگی دیسک و هرنی مجدداً عود کند و احتمال عود مجدد بسیار زیاد است.

درمان به روش طب سنتی

دیسک کمر میتواند موجب دردهای پا و دیسک گردن میتواند موجب درد دستها بشود. درمان باید به صورت ریشه ای انجام گیرد، یعنی به روش طب سنتی. در این روش که به طور انحصاری در این مطب انجام می شود با پروتوکل درمانی منحصر و ویژه ای با استفاده از روشهای حجامت، زالودرمانی و طب سوزنی بیماران را درمان میکنیم.

راندمان این درمان در بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار نگرفته اند و دستکاری خاصی نظیر ماساژ ، لیزر ، داغگذاری و غیره را انجام نداده باشند بالای ۹۵ درصد است، اما در بیمارانی که تحت عمل قرار گرفته باشند و یا اقداماتی نظیر اوزون تراپی را انجام داده باشند تا ۶۵ درصد کاهش می یابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dr kayvan Yaghoobi

Iranian Traditional Medicine

ITMT

IRANIAN TRADITIONAL MEDICAL TREATMENTS

Leech

آموزش طب سنتی و گیاهان دارویی

آنزیم های بزاق زالو

تهرانپارس زالو

توصیه های بعد از زالو درمانی

حجامت

داروهای گیاهی

داروهای گیاهی برای لاغری

داروهای گیاهی ضد افسردگی

درمان های طب سنتی ایرانی

دکتر امیر علی فلاح و دکتر کیوان یعقوبی

دکتر کیوان یعقوبی

زالو درمانی

زالو درمانی+جوش صورت

زالو درمانی برای جوش صورت

زالو درمانی در ایران

زالو درمانی در تهران

زالو درمانی واریس

زالو درمانی واریکوسل

شرق تهران حجامت زالو طب سنتی داروهای گیاهی

طب سنتی و داروهای گیاهی

طب سنتی و گیاهان دارویی

طب سنتی طب سنتی طب سنتی

دارو گیاهی طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و خواص گیاهان دارویی

طب سنتی و داروهای گیاهی

طب سنتی و دارو گیاهی قانون سینا طب سنتی

درمان افسردگی طب سنتی

درمان نازایی طب سنتی

درمان چاقی طب سنتی

دیابت طب سنتی

ریزش مو طب سنتی

لاغری طب سنتی

کبد چرب طب سنتی

زالو کبد چرب

طب سوزنی

نمایشگاه طب سنتی و گیاهان دارویی

کلینیک طب سنتی

کیوان یعقوبی

دکتر یعقوبی

زالو تهرانپارس پردیس دماوند

حجامت زالو درمانی

آنزیم زالو

بوتاکس

موسسه تحقیقات حجامت

بیماری اعصاب

آلزایمر

پارکینسون

رعشه

سکته قلبی

سکته مغزی

گیاهان دارویی

دانشگاه طب سنتی

نقرس

سیاتیک

دیسک کمر

دیسک گردن

دیسکوپاتی

کمردرد

شفاف سازی صورت

درمان جوش

جوش بدن

جوش صورت

غلظت خون

هماتوکریت بالا

کم خونی

آنمی

طب سنتی اتوبان بابایی

طب سنتی لویزان

طب سنتی شیان

طب سنتی خاک سفید

طب سنتی اتوبان زین الدین

طب سنتی دماوند

طب سنتی پردیس

زالو اتوبان بابایی

زالو لویزان

زالو شیان

زالو خاک سفید

زالو اتوبان زین الدین

زالو دماوند

زالو پردیس

حجامت اتوبان بابایی

حجامت لویزان

حجامت شیان

حجامت خاک سفید

حجامت اتوبان زین الدین

حجامت دماوند

حجامت پردیس

طب سنتی، گیاهان دارویی و سیستم اعصاب

کمردرد

پادرد

زانو درد

زالو زانو درد

سیاتیک زالو

درد سیاتیک زالو

دیسک کمر زالو

دیسک گردن زالو

 

 

یک دیدگاه بگزارید


  • خلاصه خدمات کلینیک

    توجه داشته باشید که خدمات بسیار گسترده ای در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی ارائه می شود و می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

     

  • آدرس

    آدرس : تهرانپارس – خ جشنواره – خ زهدی (امین) – خیابان ملکی (مخابرات) – پلاک ۱۳۳
    تلفن تماس: 77346633-021

     

  • شماره تماس

    تلفن تماس: 77346633
    موبایل جهت تماس ضروری : 09392620124
    ساعت کار 17 لغایت – 22

     

  • درخواست وقت قبلی

    برای رزرو وقت قبلی کافیست فرم را از آدرس زیر کامل کنید، پاسخ توسط ایمیل و یا پیامک اطلاع رسانی خواهد شد رزرو وقت قبلی