post clearfix برداشتن خال، زگیل و ضایعات پوستی | زالو درمانی طب سنتی حجامت
خانه » طب سنتی گیاهان دارویی شرق تهرانپارس » برداشتن خال، زگیل و ضایعات پوستی

بهترین مرکز برداشتن خال، زگیل و ضایعات پوستی که با انتخاب صحیح متخصص و به‌کارگیری دستگاه استاندارد و به‌روز نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.

خال چیست

بیش‌تر انواع تغییر رنگ پوست خال نامیده می‌شود. خال‌ها به دو نوع مادرزادی و اکتسابی تقسیم می‌شوند. رنگ خال را سلول‎های رنگدانه‌دار پوستی (ملانوسیت) به‌وجود می‌آورند که تجمع خوش‌خیم سلول‌های ملانوسیتی، خالی به همین نام ایجاد می‌کند. انواع مشهورتر خال عبارتند از:

  • خال بکر Becker
  • خال اسپیلوس Spilus
  • خال آبی
  • خال اسپیتز Spitz
  • خال دیسپلاستیک

تعداد خال‌ها تا حدود ۳۰ سالگی در افراد افزایش می‌یابد و به طور میانگین افراد بزرگسال حدود ۲۵ خال در بدن خود دارند.

زیگیل چیست

عفونت ویروسی با غشاهای مخاطی در لایه‌ی فوقانی پوست که منجر به رشد غیر سرطانی پوست می‌شود را زگیل می‌نامند.

در یک تقسیم‌بندی کلی انواع زگیل عبارتند از:

  • زگیل معمولی
  • زگیل مسطح
  • زگیل پا (زگیل موزاییکی)
  • زگیل تناسلی

توجه داشته باشید که زگیل می‌تواند به‌طور مستقیم یا از طریق اشیاء آلوده از شخصی به شخص دیگر منتقل شود. در مورد زگیل تناسلی لازم است که همسر فرد بیمار نیز مورد مراقبت قرار بگیرد.

در ارتباط با مواردی هم‌چون رفع خال و زگیل، مرحله‌ی بررسی و تشخیص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا به عنوان مثال، تشخیص غلط در مورد یک تومور ریز و تشبیه آن به خال و اقدام به رفع آن می‌تواند موجب عود مجدد و مشکلات بعدی گردد!

همچنین در مورد رفع خال و زگیل، قدرت و ظرافت دستگاه مورد استفاده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به عنوان مثال سلول‌های موجود در کنار‌ه‌‌های خال، بی‌رنگ بوده و شما قادر به مشاهده‌ی آن نیستید و لازم است که با مهارت و با استفاده از قابلیت دستگاه‌های استاندارد به درستی اقدام به برداشتن مقداری از حاشیه‌ی به ظاهر سالم خال نیز نمود، در غیر این صورت احتمال عود مجدد خال وجود خواهد داشت.

توجه داشته باشید که فقدان مهارت لازم و عدم استفاده از دستگاه باکیفیت، انجام موفقیت‌آمیز برداشتن خال و زگیل را با مشکل روبرو خواهد کرد.

درمان های کک و مک پوست صورت و بدن

استفاده از لیزر راه درمان قطعی کک مک است چون بوسیله نور لیزر رنگ دانه های ملانین که موجب بروز کک مک می شوند از بین میروند. کرم های ضد کک مک و لایه بردارهای ضعیف تا حدی در کمرنگ شدن لکه ها موثر است اما باید برای انتخاب هرنوع کرم با پزشک مشورت کنید.در دوران لیزر درمانی برای انتخاب ضد آفتاب با نظر پزشک معالج این کار را انجام دهید.

لازم به یاد اوری است که علاوه بر نور افتاب و ژنتیک و نوع پوست فرد تغییرات هورمونی مثل دوران رشد مثلا بلوغ یا در بارداری ، استرس ، بی خوابی ، هم در بروز کک و مک تاثیر دارنددر ضمن نکته مهم در مورد لیزر درمانی کک ومک و سایر لکه های پوستی لازم است جلسه اول تست درمانی شود بدین معنی که یک منطقه از صورت که دچار لک هست با انرژی های متفاوت لیزر شود و درصورتی که بعد از یک ماه نتیجه لیزر حوب بود سایر مناطق مبتلا هم لیزر شود و نهایتا تعداد جلسات لازم برای لیزر درمانی موثر دو تا سه جلسه ( هر ماه یکبار ) میباشد.

 

همه افراد ممکن است در طول زندگی خود ( ازکودکی تا پیری ) دچار ضایعات پوستی شوند. ضایعات پوستی در همه جای بدن می‌توانند ظاهر شوند.

انواع ضایعات پوستی

۱-زگیل
۲-گوشت اضافه (اسکین تگ)
۳-خال
۴- لکه های لنتینگو
۵-خال های سبورئیک
۶-هایپرپلازی غدد سباسه
۷-میلیا
۸-سیرنگوما و…..

برداشتن ضایعات پوستی به دو دلیل زیبایی بدن و پزشکی-درمانی صورت می‌گیرد. حتی اگر قصد شما زیبایی باشد، با برداشتن هر ضایعه پوستی، از ریسک ابتلا به بیماری های پیشرفته تر ضایعات پوستی در امان خواهید بود. خوشبختانه اغلب ضایعات پوستی خوش خیم (benign) هستند. اما تشخیص و تمایز ضایعات پوستی از هم اهمیت دارد.

برای انتخاب روش درمان مناسب باید نوع ضایعه تشخیص داده شود. علاوه بر معاینه فیزیکی، اطلاعات بیمار شامل علایم پوستی، زمان بروز علایم، الگوی رشد و اندازه ضایعه، رنگ ضایعه و محل آن نیز در نظر گرفته می‌شوند.

 

انواع ضایعات پوستی (خوش خیم و بدخیم)

برخی ضایعات پوستی مادرزادی هستند. مانند خال، نشان تولد، کک مک های ارثی. در مقابل، برخی ضایعات بر اثر عفونت های قارچی، ویروسی، باکتریایی، میکروبی پدید می‌آیند. برخی دیگر ناشی از آلرژی به محیط یا ماده خاصی می‌باشند. خوشبختانه اغلب ضایعات پوستی خوش خیم هستند.

چند نمونه از ضایعات پوستی خوش خیم

 

 

زگیل دست درمان های طب سنتی

زگیل دست درمان های طب سنتی

خال گوشتی پاپیولا (popular skin tag)

خال گوشتی پاپیولا (popular skin tag)

خال رنگدانه دار

خال رنگدانه دار

جوش های نرم رنگی (neurofibromas)

جوش های نرم رنگی (neurofibromas)

جوش های زرد در ناحیه پری اوربیتال چشم ها

جوش های زرد در ناحیه پری اوربیتال چشم ها

برداشتن خال، زگیل و ضایعات پوستی

برداشتن خال، زگیل و ضایعات پوستی

ملانوما یا ضایعات پوستی سرطانی بدخیم (malignant melanoma)

ملانوسیته یا خال های قهوه ای-سیاه روی پوست های روشن تر

گوشت اضافه (آکروکوردون acrochordon)

گوشت اضافه (آکروکوردون acrochordon)

ضایعه پوستی سرطانی غیر ملانوما کارسینوم سلول سنگفرشی (SCC)

ضایعه پوستی سرطانی غیر ملانوما کارسینوم سلول سنگفرشی (SCC)

ضایعه بدخیم کارسینوم سلول قاعده ای (BCC) (Basal cell carcinoma)

ضایعه بدخیم کارسینوم سلول قاعده ای (BCC) (Basal cell carcinoma)

 

بیوپسی یا نمونه برداری از ضایعات پوستی تنها درموارد خاص و زمانی انجام می‌شود که به پزشک با توجه به علایم ظاهری ضایعه به بدخیمی‌آن ، شک کند .

 

روش های درمان ضایعات پوستی

۱- برش به وسیله تیغ یا قیچی

در این روش با ایجاد بی‌حسی موضعی در محدوده ضایعه، ‌با تیغ برش روی پوست ایجاد می‌شود که به دلیل خونریزی، آسیب بافت پوست، باقی ماندن جای بخیه توسط روش های دیگر جایگزین شده است .

۲- استفاده موضعی یا تزریق محلول (اسید)

۳- سوزاندن

سوزاندن، یکی از روش‌های قدیمی‌ برداشتن خال است. این روش ممکن است فرورفتگی چاله مانندی را در سطح پوست ایجاد کند. البته امروزه دستگاه‌های رادیو فرکانسی جایگزین دستگاه‌های کوتر شده‌اند که باعث می‌شود به ‌کار بردن این روش اثر کمتری روی پوست بگذارد. در هنگام از بین بردن ضایعات پوستی، کربن داخل سلول سوزانده می‌شود و موجب ایجاد لکه های سیاه در پوست می‌گردد.

۴- کرایو سرجری (cryotherapy)

معایب این روش این است که : باید چندین جلسه درمانی را تکرار کنید. زیرا چرخه انجماد و ذوب ضایعه باید بارها تکرار شود تا هدف نابودی کامل آن حاصل شود.

۵- لیزردرمانی

روش لیزر در برداشتن خال مثل روش سوزاندن است، با این تفاوت که در این روش به ‌جای جریان برق از امواج لیزر برای تخریب یا تراش خال استفاده می‌شود.از معایب این روش غیرقابل کنترل بودن میزان نفوذ آن، آسیب به پوست و ایجاد اسکار می‌باشد.

۶- آر اف و…….

رادیو فرکانسی و درمان ضایعات پوستی: RF الکترو سرجری-جدیدترین و بهترین روش ضایعات پوستی

 

از امواج رادیوفرکانسی (RF) برای جراحی پوست و برداشتن ضایعات پوستی مثل خال، زگیل، گوشت اضافه،  استفاده می‌کنند. این امواج فرکانس بالا و گرمای حداقل دارند.

دستگاه های الکتروسرجری rf، نسبت به کوترهای قدیمی‌برش دقیق تری ایجاد می‌کنند، به بافت سالم آسیب نمی‌زنند و درد و خونریزی کمتری ایجاد می‌کنند و در نهایت اسکار کمتری به جا می‌گذارند.

 

مزیت های رادیوفرکاانسی در مقایسه با روش های سنتی برداشتن ضایعات

در روش های سنتی زخم و خونریزی پیش می‌آید.

اما در رادیو فرکانسی

  • خون سریع لخته شده و زخم جای ضایعات زود التیام می‌یابد.
  • دقت و ظرافت بالا در برداشتن ضایعات پوستی-زیرا لایه لایه و مرحله ای انجام می‌شود.
  • بدون ایجاد فعالیت عفونی-باکتریایی
  • تورم کمتر، درد کمتر و فشار کمتر نسبت به چاقو یا تیغ و قیچی جراحی

به هیچ بخیه ای نیاز نیست بنابراین آسیب یا اسکار روی پوست ایجاد نمی‌شود.

  • از بین بردن لک های قهوه ای لتینگو (به علت تکثیر لوکالیزه ملانوسیت ها رخ می‌دهد شایعترین آن سولار لنتیگو است و در میانسالی رخ می‌دهد و به علت آسیب ناشی از آفتاب است.)
  • بدون درد است و با بی حسی موضعی ساده انجام می‌شود .

ملاحظات پس از درمان ضایعات پوستی

مراقب باشید پس از عمل به جایی برخورد نکنید. و ضربه ای به محل وارد نشود. اگر محل ضایعه نشیمن یا بخش زیرین و پشت بدنتان است، به مدت ۲۴ ساعت رانندگی نکنید. اگر بیمار سالم باشد، طی ۱۰ تا ۱۴ روز پوست التیام می‌یابد. بعد از انجام الکتروسرجری، پزشک معالج آنتی بیوتیک های موضعی برای فرد تجویز می‌نماید . در صورت لزوم آنتی بیوتیک های خوراکی تجویز می‌نماید .

نتیجه گیری

برای درمان ضایعات پوستی راههای متفاوتی وجود دارد. از روش های سنتی گرفته تا روش های مدرن جراحی، لیزر و رادیوفرکانسی. با توجه به توضیحات فوق، روش پیشنهادی ما برای درمان ضایعات پوستی رادیوفرکانسی است. / درمان اغلب ضایعات پوستی سرپایی انجام می‌گیرد. نیازی به بستری در بیمارستان نیست.

یک دیدگاه بگزارید


  • خلاصه خدمات کلینیک

    توجه داشته باشید که خدمات بسیار گسترده ای در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی ارائه می شود و می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

     

  • آدرس

    آدرس : تهرانپارس – خ جشنواره – خ زهدی (امین) – خیابان ملکی (مخابرات) – پلاک ۱۳۳
    تلفن تماس: 77346633-021

     

  • شماره تماس

    تلفن تماس: 77346633
    موبایل جهت تماس ضروری : 09392620124
    ساعت کار 17 لغایت – 22

     

  • درخواست وقت قبلی

    برای رزرو وقت قبلی کافیست فرم را از آدرس زیر کامل کنید، پاسخ توسط ایمیل و یا پیامک اطلاع رسانی خواهد شد رزرو وقت قبلی